“Kurbanlık Marketten Değil, Üreticiden Alınır”
“Kurbanlık Marketten Değil, Üreticiden Alınır”
Kurban Bayramı’na sayılı günler kala üreticiler Edirne Ticaret Borsası’ndaki kurban satış alanına kurbanlıkları getirerek satışa başladılar. Edirneli küçükbaş kurbanlık üreticisi Emre Dedeköy, kurbanlıkların marketten değil üreticiden alınması tavsiyesinde bulundu.
Kurban Bayramı öncesi kurbanlık küçükbaş hayvanlar, Edirne Ticaret Borsası kurban satış alanında satılmaya başlandı. Küçükbaş kurbanlık üreticileri ürünlerini dün akşam itibariyle alanda kendilerine ayrılan yerlerde satışa sunmaya başladılar.
Alana 30 baş kurban getiren Edirne Musabeyli Köyü’nden üretici Emre Dedeköy, kurban kesmek isteyen vatandaşlara marketleri değil, üreticileri tercih etmeleri tavsiyesinde bulunarak, “Kurbanlık marketten değil üreticiden alınır. Burada seçerek, pazarlık yaparak beğenerek almalarını tavsiye ediyorum” dedi
“HER YIL ÜRETİCİ SAYISI AZALIYOR”
Her yıl alana kurbanlık getirdiğini belirten Dedeköy; “Kurbanlıklarımızı getirdik. Ticaret Borsası’ndaki satış alanında yerimizi aldık. Fiyatlarımız 15 bin-25 bin arasında değişiyor. Vatandaşlarımıza tavsiyelerimiz kurbanlıklarını üreticiden alsınlar. Marketlerde kurban satıyorlar. Üreticiden alırlarsa görerek, seçerek pazarlık yaparak alırlar. Kurbanlık marketten değil üreticiden alınır. Her sene buraya mal getiriyoruz ama her seferinde azalıyoruz. Satılan fiyatlar satana az geliyor, alana fazla geliyor. İnşallah iyi bir satış olur” ifadelerini kullandı.
Batıekspres
- Prof.Dr. Osman ÇakmakYazdı: Bu ülkeye ahlak nizamı gelmeden esnaf nizamı gelir mi?Hadise Sivas’ta. Memleketim olunca şu habere kulak kesildim. 🚨Bir esnaf düşünün… Sivas’ta herkesin 200 – 300 TL’ye sattığı lahmacunu, vatandaşa 50 TL’ye yediriyor. Peki piyasanın “büyükleri” ne yapıyor? Örnek almak, “biz de kâr marjımızı düşürelim” demek yerine; “Kesin at veya eşek eti kullanıyor!” diyerek adamı CİMER’e şikayet ediyorlar! 🐴🐎İl Tarım Müdürlüğü, Ticaret İl Müdürlüğü, Maliye ve Zabıta ekipleri dükkana tabiri caizse çıkarma yapıyor. Bütün hesaplar, etler, defterler didik didik ediliyor. Ortaya çıkan tablo, aslında Türkiye’nin koca bir özetidir: ✅ Hile Yok: İçeride sağlığa aykırı bir şey yok, at veya eşek eti bulunmuyor! Etler temiz. ✅ Vergi Kaçırma Yok: Adamın alış-satış faturaları tıkır tıkır, zamanında kesilmiş. Devleteborcu yok. ✅ Zararına Satış Değil: En can alıcı nokta burası! İncelemelerde adamın 50 TL’ye lahmacun satmasına rağmen kâr elde ettiği resmi olarak saptanıyor!💡 ŞİMDİ ŞAPKAMIZI ÖNÜMÜZE KOYUP DÜŞÜNELİM Demek ki neymiş? 50 liraya satıp hem helalinden kazanmak hem de devlete vergisini vermek gayet mümkünmüş. Demek ki o lahmacunu 250-300 liraya satanların derdi “artan maliyetler” değil, doymak bilmeyen kursaklarıymış! Enflasyon kalkanının arkasına saklanıp, vatandaşın cüzdanına sülük gibi yapışmışlar. “Kriz var” diyerek kendi vatandaşını soymaya kalkan, gözü dönmüş, ahlakı iflas etmiş fırsatçı esnaf hangi eğitimin ve medyanın ürünü biliyoruz. Asıl kriz cüzdanlarda değil, kalplerde yaşanıyor.Vicdanlar ıslah olmadan bu memleket düzelmez, düzelmez, düzelmez! - Haziran 25, 2026
- Valilikten Muharrem Ayı Aşure Merasimi ve Aşure İkramı - Haziran 25, 2026
- Edirne Güney Çevre Yolundaki Hurdacılarda Taşınma Başladı - Haziran 25, 2026

