Taş refüj uygulamasına bir tepkide çevrecilerden

Taş refüj uygulamasına bir tepkide çevrecilerden
Edirne Çevre Gönüllüleri Derneği Başkanı Dr. Ayten Eren, Atatürk Bulvarı’nda Edirne Belediyesi tarafından başlatılan taş refüj uygulamasını eleştirdi. Eren, ‘Taş değil yeşil istiyoruz! Edirne doğasını plastik ve taşla örtmeyin! Edirne Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü’nün kent içi ana yol refüjlerinde ‘kuru peyzaj’ adı altında naylon serip taş dökmesi, Edirneliler tarafından da tepkiyle karşılanmıştır. Bu uygulama sadece estetikten uzak ve işlevsiz değil, aynı zamanda ekolojik, ekonomik ve sosyal açıdan da ciddi sorunlar barındırmaktadır.’ dedi.
Edirne Belediyesi’nin Atatürk Bulvarı’ndaki taş refüj uygulamasına tepkiler sürüyor. Edirne Çevre Gönüllüleri Derneği Başkanı Ayten Eren, yayımladığı basın açıklamasıyla belediyeyi eleştirdi.
Edirne’nin doğasının plastik ve taşla örtülmemesi gerektiğini ifade eden Eren, “Bu uygulama sadece estetikten uzak ve işlevsiz değil, aynı zamanda ekolojik, ekonomik ve sosyal açıdan da ciddi sorunlar barındırmaktadır. Edirne’nin gerçek ihtiyacı, doğayla uyumlu, sürdürülebilir, gölgelik alanlar ve nefes aldıracak yeşil koridorlardır. Ancak uzun yıllardır yeni bir yeşil alan kazandırmayan, gölgelik ağaçlar ve doğal soğutma sağlayan ekolojik planlamalardan uzak kalan belediyenin, şimdi de toprağı plastikle kaplayıp taşla doldurması, kent doğasına ve halkın sağlığına açıkça zarar vermektedir. Bu uygulamanın sakıncaları çok açıktır.” dedi.
Taş refüj uygulaması ile yağmur suyunun toprağa inmeyeceğini savunan Eren, drenajın engelleneceğini ve sel ile su birikintilerinin oluşacağını aktardı.
Naylon ve taşla örtülü toprakta hiçbir canlının yaşayamayacağına değinen Eren, “Taşlar zamanla yola dağılır, trafik güvenliği riske girer. Taşlar, sokakta şiddet anında potansiyel bir silaha dönüşebilir. Tüm bunlara rağmen yüksek maliyetlidir, kamusal kaynaklar doğaya aykırı bir projeye aktarılmış olur. Doğayla kavga değil, doğayla uyum zamanı. Doğadan kopan değil, doğaya yaklaşan bir kent istiyoruz. Edirne’yi taşla değil ağaçla, toprakla, çiçekle güzelleştirelim” ifadelerini kullandı.
Eren, sosyal medya hesabı üzerinden bir paylaşım daha yaparak;
“ İklim krizi md.nün bu taştan refüjler çalışması hakkında görüşü soruldu mu ?Sorsaydiniz size 35 derecelerde nasil 40 derecelere varan ısı adaları olusabilecegini söylerdi belki.. Bu taşlara verilen para ne kadar?Attığınız taş, vurduğunuz kuşa değdi mi?Bu konu peyzaj mühendislerinize mi calistirildi,yoksa birileri mi yine öyle münasip gördü?Bu soruların yanıtını kamuoyu olarak merakla bekliyoruz..” ifadelerini kullandı.
Eren’in bu paylaşımı altına çevreciler de şu yorumlarda bulundular:
İsmail Okumuş: Taşlar nereden ve kaça alındı???
Taşlar herhangi bir kavgada ya da toplumsal olayda cephane olmayacak mı???

Taşlar yerlere saçılacak(bu aşikar) ve bunları arabalar sağa sola fırlatacak,kazalar/yaralanmalar hatta ölümler olmayacak mı?
Hamdi Kuleli:
Bu tür peyzaj bakım gerektirmediginden dolayı işin kolay yolu olduğu için tercih ediliyor,yeşilliğe hasret kalmış bir toplum belediyenin umurunda değil,çok yazık….
Yılmaz Camlıyepe:
Çirkinlik ötesi bir peyzaj, taş yerine 🌷 çiçek ve yeşil

Haber Merkezi

Admin Ali Süzen
Sosyal Medya

Admin Ali Süzen

1953 yılında Edirne'de doğdu. İstanbul Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi mezunu. 11 yılı lise müdürlüğü olmak üzere 25 yıl öğretmenlik yaptı ve 2001 yılında Milli Eğitim Bakanlığı'ndan emekli oldu. Üniversite yıllarından beri hobi olarak çeşitli yerel ve ulusal basında köşe yazarlığı yaptı. İlk kitabı olan 'BAŞARI HİKAYELERİ' 14 Haziran 2018'de yayımlandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanır. Yorum verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenin.