“Artıklarla Doymaya Çalışıyoruz” Başlıklı Haberlere İlişkin Açıklama
Bazı basın ve yayın organlarında, yaşlı bir bayanın pazarda meyve, sebze artıkları toplarken fotoğraflanarak “Utanacak olan sen değilsin” ve “Artıklarla doymaya çalışıyoruz’ başlıklı habere istinaden açıklama yapma gereği duyulmuştur.
* Haberde ismine yer verilmeyen 84 yaşındaki Ş.K. isimli Vatandaşımız 1. Murat Mahallesindeki mülkiyeti kendilerine ait apartman dairesinde eşi ve emekli kızı ile birlikte üç kişi olarak yaşamaktadırlar.
* Yoksulluktan dolayı artıkları topluyor şeklinde ifade edilen haberdeki teyzemiz ve eşi,2022 sayılı Kanun kapsamında yaşlılık maaşı almaktadırlar. Ayni evde yaşayan kızları da emekli olup ailenin aylık geliri 5.431,31 TL dir.
* 2020 yılında vefat eden engelli kızı için 2016 yılından 2020 yılına 55.193,15 TL Aile çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığımızca “Engelli Evde Bakım Ücreti” ödemesi yapılmıştır.
* Haberde yer alan 84 yaşındaki vatandaşımız 2017 yılında hafif bir trafik kazası geçirmiş olup, o tarihte Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğümüz personelince evinde ziyaret edilmiştir. Huzurevi yadaher hangi bir kurum bakımını istemediğini, eşi ve kızı ile birlikte evinde bakıldığını beyan etmiştir. Ailenin mevcut durumu, Edirne Halk Sağlığı Müdürlüğüne bildirilerek, Evde sağlık hizmetlerinden faydalanmaları sağlanmıştır.
* 84 yaşındaki vatandaşımızın, semt pazarlarını uzun yıllardır dolaşarak, işe yarayacak artık ürünleri toplamayı bir alışkanlık haline getirdiği, bu davranışı düzenli olarak yaptığı, Edirne pazarcı esnafı, belediye zabıtası ve komşuları ile yapılan görüşmelerde tespit edilmiştir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Haber MERKEZİ 
- Prof.Dr. Osman ÇakmakYazdı: Bu ülkeye ahlak nizamı gelmeden esnaf nizamı gelir mi?Hadise Sivas’ta. Memleketim olunca şu habere kulak kesildim. 🚨Bir esnaf düşünün… Sivas’ta herkesin 200 – 300 TL’ye sattığı lahmacunu, vatandaşa 50 TL’ye yediriyor. Peki piyasanın “büyükleri” ne yapıyor? Örnek almak, “biz de kâr marjımızı düşürelim” demek yerine; “Kesin at veya eşek eti kullanıyor!” diyerek adamı CİMER’e şikayet ediyorlar! 🐴🐎İl Tarım Müdürlüğü, Ticaret İl Müdürlüğü, Maliye ve Zabıta ekipleri dükkana tabiri caizse çıkarma yapıyor. Bütün hesaplar, etler, defterler didik didik ediliyor. Ortaya çıkan tablo, aslında Türkiye’nin koca bir özetidir: ✅ Hile Yok: İçeride sağlığa aykırı bir şey yok, at veya eşek eti bulunmuyor! Etler temiz. ✅ Vergi Kaçırma Yok: Adamın alış-satış faturaları tıkır tıkır, zamanında kesilmiş. Devleteborcu yok. ✅ Zararına Satış Değil: En can alıcı nokta burası! İncelemelerde adamın 50 TL’ye lahmacun satmasına rağmen kâr elde ettiği resmi olarak saptanıyor!💡 ŞİMDİ ŞAPKAMIZI ÖNÜMÜZE KOYUP DÜŞÜNELİM Demek ki neymiş? 50 liraya satıp hem helalinden kazanmak hem de devlete vergisini vermek gayet mümkünmüş. Demek ki o lahmacunu 250-300 liraya satanların derdi “artan maliyetler” değil, doymak bilmeyen kursaklarıymış! Enflasyon kalkanının arkasına saklanıp, vatandaşın cüzdanına sülük gibi yapışmışlar. “Kriz var” diyerek kendi vatandaşını soymaya kalkan, gözü dönmüş, ahlakı iflas etmiş fırsatçı esnaf hangi eğitimin ve medyanın ürünü biliyoruz. Asıl kriz cüzdanlarda değil, kalplerde yaşanıyor.Vicdanlar ıslah olmadan bu memleket düzelmez, düzelmez, düzelmez! - Haziran 25, 2026
- Valilikten Muharrem Ayı Aşure Merasimi ve Aşure İkramı - Haziran 25, 2026
- Edirne Güney Çevre Yolundaki Hurdacılarda Taşınma Başladı - Haziran 25, 2026

