İsa Kılıç Yazdı: BİLGİ ve INANÇ
Cuma okuması..
BİLGİ VE İNANÇ
Bunların her ikisi de bize lazımdır. Zannedildiği gibi biri diğerine tercih edilemez. Einstein’in çok güzel bir sözü vardır: “İlimsiz din kör, dinsiz ilim topaldır” der, ne kadar haklı.
İnanç her türlü ilerlemenin motorudur. İnançsızlık havası gitmiş bir balona veya topa benzer. Rüzgâr olmadan yelkenler gemiyi yürütür mü? İyice şişirilmemiş bir topla oyun oynanır mı?
Tabii ki saçma sapan batıl inançlar insanları geriliğe mahkûm eder ve onunla da kalmaz dünyayı ateşe verir. Gerçeğe dayanan inançlar var, beyin yıkamaya dayanan inançlar vardır.
Bilimin sonuçlarını küçümseyen, görmezden gelen inançlar saçma sapandır. Bilimin her şeyi çözeceğine inanan, başka bir şeye gerek yok diyenlerin inançları da keza saçma sapandır.
Bilimin kendisi bile yüksek ihtimaliyete (probabilité) dayanan bir inançtır. Bilim bir istatistikten ibarettir. Einstein temelde bütün bilimsel kavramların bir inanç olduğunu söyler.
Yobazlık sadece dini inançlarla ilgili değil. Her alanda yobazlık vardır. Her fikrin ve ideolojinin yobazı vardır. Kendi dar dünyalarında döner durur, her şeyi bildiklerine inanırlar.
Her türlü yobazlığa karşı panzehir olarak insanların kendi inanç ve ideolojilerine tam zıt olanları iyice okumalarını ve tanımalarını öneririm. O zaman görürler ki, gerçek sadece bildiklerinden ibaret değil. Kafayı zehirleyen, tek bir şeyle beslenmektir. Hayırlı cumalar dilerim…..dost.
Kaynak: İsa Kılıç
- Mehmet Ali Abakay Yazdı: Tarihî Yapılar ve Şehir Üzerine - Haziran 24, 2026
- Lâ Edrî Yazdı: Hacıosmanoğlu’nun ‘villa şovu’ patladı: Ortada ne izin var ne proje… - Haziran 24, 2026
- Prof.Dr. Osman Çakmak Yazdı: Bugün gurur duyduğumuz o yerli İHA’lar, SİHA’lar fabrikada demir döverek yapılmadı - Haziran 24, 2026

