İsa Kılıç Yazdı: Cuma Cümlesi… Maske Takmak

Cuma cümlesi….
MASKE TAKMAK 
Keşke insanlar yüzlerindeki maskeleri atsalar da oldukları gibi görünseler. Emin olun daha rahat edecekler. Daha insan olacaklar. Fakat eksiklikleri ve hataları görünmesin istiyor, olduklarından başka türlü görünmek ihtiyacı duyuyorlar. Kimse kendi gerçeğiyle karşılaşmak istemiyor. Çünkü kendini yetersiz görüyor. Toplum sizden cesur, cömert, dürüst, dindar, özverili, varlıklı olmanızı istiyor. Fakat siz böyle olmadığınızın meydana çıkmasından korkuyor,  sıtmaya tutulmuş gibi titriyorsunuz.  

Maske kalksa melek gibi yüzlerin arkasında ifritler, kahramanların gerisinde korkaklar, evliya gibi insanların batınındaki günahlar ortaya çıkacak ve etraf kötü kokulardan geçilmeyecek. Tilkiler, kurtlar, sırtlanlar, köstebekler göreceğiz.

İnsanın ahlak ve karakter seviyesi olduğuyla göründüğü arasındaki farka göredir. Ama olduğumuzla göründüğümüz arasında bir uçurum vardır. Bu hiçbir zaman kapanmaz. Ancak delilerle çocuklar, bir de fahişeler oldukları gibi görünürler. 

Antik Yunanda tiyatroda oyuncular rolünü oynadığı karaktere uygun maske (persona) takar, böylece rollerini daha iyi oynamaya çalışırlardı.  Kimi kral, kimi dilenci, kimi zengin, kimi yoksul, kimi efendi kimi köle olurdu.

Günlük hayatlarında da insanlar maskeler takıyor. Bunları takınca bambaşka biri olacaklarını sanıyorlar. Çeşitli maskeler vardır: takva maskesi, üstatlık maskesi, âlimlik maskesi, zahitlik maskesi, şeyhlik maskesi, ağabeylik maskesi, yurtseverlik maskesi, müritlik maskesi. Bunları ellerinden alsan hiç olacaklar. 

İnsanların seni iyi veya kötü bilmesinin bir değeri yoktur. Ama elbette toplumu kale almamak da olmaz. Kendim olacağım diye adap ve erkâna, ahlak kaidelerine aykırı olarak canının istediği gibi davranmak yanlıştır.  Dürüst olalım ama dürüstlüğü kabalığa, kırıcılığa, egzantrikliğe ve arsızlığa vardırmayalım. Hayırlı cumalar olsun……..dost. 
Kaynak: İsa Kılıç

Admin Ali Süzen
Sosyal Medya

Admin Ali Süzen

1953 yılında Edirne'de doğdu. İstanbul Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi mezunu. 11 yılı lise müdürlüğü olmak üzere 25 yıl öğretmenlik yaptı ve 2001 yılında Milli Eğitim Bakanlığı'ndan emekli oldu. Üniversite yıllarından beri hobi olarak çeşitli yerel ve ulusal basında köşe yazarlığı yaptı. İlk kitabı olan 'BAŞARI HİKAYELERİ' 14 Haziran 2018'de yayımlandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanır. Yorum verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenin.