Marş Mira=Barış Yürüyüşü

Marş Mira ( Boşnakça: Marš mira) 1995 Srebrenica soykırımı kurbanlarının anısına Bosna-Hersek’te her yıl düzenlenen bir barış yürüyüşüdür. Yürüyüş her yıl binlerce Boşnak ve yabancı katılımcıyı bir araya getiriyor.

İlk yürüyüş 2005 yılında soykırımın onuncu yıldönümünü anmak için yapıldı. Yürüyüş üç gün sürüyor ve katılımcıların Srebrenica Soykırımı Anıt-Mezarlığı’nın bulunduğu Potočari köyüne ulaşmalarıyla neticeleniyor. Katılımcılar, bir önceki yıla ait kurbanlar için gerçekleşen toplu cenaze töreninden bir gün önce anıt mezarlığa gelerek yürüyüşü tamamlarlar.

Her sene Srebrenica soykırımının kurbanı olmuş yeni cesetlere ulaşılmaktadır.

17. Yürüyüş srebrenitsa katliamının 26.yıl

BM’nin güvenli ilan edilen Srebrenitsa bölgesinden Sırp kuvvetlerinden kaçmak isteyen 15.000 civarında Boşnak dağlara yönelerek beş gün boyunca yürümüşler. Yoğun Sırp bombardımanı altında orman içlerinden gece gündüz kurtarılmış bölge Tuzla’ya ulaşmaya çalışan gruptan ancak 5 bini bunu başarabilmiş.

Uzun yıllar bahsi geçerken “Ölüm Yürüyüşü” olarak adlandırılmış doğal olarak. Kaçamayan zavallı Boşnaklar ise 11 Temmuz 1995 ile 17 Temmuz 1995 tarihleri arasında (yaklaşık 8 binden fazla genç ve yetişkin erkek ) katledilmiştir.

Haber MERKEZİ

Admin Ali Süzen
Sosyal Medya

Admin Ali Süzen

1953 yılında Edirne'de doğdu. İstanbul Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi mezunu. 11 yılı lise müdürlüğü olmak üzere 25 yıl öğretmenlik yaptı ve 2001 yılında Milli Eğitim Bakanlığı'ndan emekli oldu. Üniversite yıllarından beri hobi olarak çeşitli yerel ve ulusal basında köşe yazarlığı yaptı. İlk kitabı olan 'BAŞARI HİKAYELERİ' 14 Haziran 2018'de yayımlandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanır. Yorum verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenin.