SAROS ve KEŞAN’IN ÇÖPÜ…

Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, Erikli ve Yayla Sahilleri arasında Koruklu Mevkii’nde bulunan ve çöp dökülen alanı ziyaret etti.
Temizlik İşleri Müdürü Mücahit Erdoğan’la alanda incelemelerde bulunan ve çevre kirliliğinin önüne geçmek için çalışmalar başlatıldığını ifade eden Helvacıoğlu, her gün 50 ton çöpün artık Keşan’da bulunan düzenli depolama sahasına taşınacağını söyledi.
Mustafa Helvacıoğlu, konu ile ilgili şunları belirtti: “Keşan Belediyesi olarak bugün Erikli, Yayla arasında bulunan Koruklu Mevkii’ndeyiz. Erikli, Danişment ve Yayla Keşan Belediyesi’nin sorumlu olduğu mücavir alanlarında GÜNEKAB ile beraber bir çalışma başlattık. Vahşi depolama şeklinde bir çöp toplama alanımız vardı. Bu noktaya günde yaklaşık 50 ton çöp geliyor. Keşan Belediyesi ve GÜNEKAB olarak çevreci olmamız gerektiği bilincindeydik. Yapılan doğal rampa ile çöpümüz kamyona yüklenerek Keşan’a gidiyor. 1 TIR’ın 5 çöp kamyonu kapasitesi bulunuyor. Erikli, Yayla ve Danişment’in çöplerini Keşan’da bulunan Paşayiğit’teki düzenli depolama sahasına götürmeye bugün itibari ile başladık.”
Keşan Paşayiğit’te düzenli depolama sahasında bulunan çöplerden elektrik enerjisi üretileceğini dile getiren Helvacıoğlu, açıklamasını şu şekilde sonlandırdı: “Saros Körfezi’nin çöpü düzenli depolama sahasında elektrik enerjisine dönüşecek. Ekim, Kasım aylarından itibaren yapılan proje ile birlikte elektrik enerjisi olarak yararlanılacak. GÜNEKAB ile işbirliğinde geçmişten gelen projeleri başlattık. 50 ton çöp her gün elektrik olacak. Keşan’daki düzenli depolama sahasında 2021 Mart Ayı itibariyle Saros ve Keşan’ın çöpü elektrik enerjisi olacak. Koruklu Mevkii’nde bulunan çöpleri rehabilite edeceğiz. Bu alandaki kötü görüntü bundan sonraki yıllarımızda olmayacak. 40 yıllık çalışmayı nihayet sonlandırıyoruz. Bugün taşıma işlemine başladık. 5 çöp kamyonunun Keşan’a gitmesini engelliyoruz, tasarruf ediyoruz. Saros’a ve Keşan’ımıza hayırlı olsun.”

Haber MERKEZİ

Admin Ali Süzen
Sosyal Medya

Admin Ali Süzen

1953 yılında Edirne'de doğdu. İstanbul Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi mezunu. 11 yılı lise müdürlüğü olmak üzere 25 yıl öğretmenlik yaptı ve 2001 yılında Milli Eğitim Bakanlığı'ndan emekli oldu. Üniversite yıllarından beri hobi olarak çeşitli yerel ve ulusal basında köşe yazarlığı yaptı. İlk kitabı olan 'BAŞARI HİKAYELERİ' 14 Haziran 2018'de yayımlandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanır. Yorum verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenin.