Cem Murat Yazdı: Polonya Elçisi Geldi…

‼️”Polonya elçisi geldi!”‼️

Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde Polonya Cumhurbaşkanı Nawrocki ağırlandı.
Çeşitli işbirliği görüşmeleri, Fİlistin’e verdiği destek ve NAto toplantısı gündem başlıkları arasındaydı.

Ayrıca Polonya CUmhurbaşkanı bir de mesaj verdi ve Osmanlı Devletini andı;

“Türkiye, Polonya’nın belli döneminde haritadan silinmesini hiçbir zaman kabul etmeyen tek bir devlettir.”

MEselenin aslı şudur dostlar;

1768 yılında Rusya, Polonya’yı işgal etmeye başlar. Osmanlı Devleti, Polonya’yı korumak ve desteklemek amacıyla Rusya’ya karşı savaşa girer ancak bu savaştan mağlup ayrılır.

İlerleyen süreçte Avusturya, Prusya ve Rusya aralarında anlaşarak Polonya topraklarını tamamen paylaşırlar. Böylece Polonya, bağımsız bir devlet olarak haritadan silinir ve tarihe karışır.

Osmanlı Devleti, Polonya’nın bu şekilde yok edilmesini ve topraklarının paylaşılmasını asla kabul etmez. İstanbul’da yabancı elçilerin kabul edildiği resmi törenlerde (Divan-ı Hümayun), Polonya (Lehistan) elçisi için ayrılan sandalye ve yer her zaman boş bırakılır.

Elçilerin kabulü sırasında padişah ya da sadrazam protokol gereği yüksek sesle sorar: “Lehistan elçisi nerede?” Oradaki görevliler ise her defasında şu sembolik cevabı verir: “Lehistan elçisi yoldadır, gelmek üzeredir.” Bu diplomatik jest, Polonya yeniden bağımsız olana kadar yaklaşık 150 yıl boyunca her elçi kabulünde aynen tekrarlanır.

Yakın geçmişte AB Genişleme Töreni’nde ((Polonya ve Baltık ülkelerinin Avrupa Birliği’ne kabul edildiği dönemde) konuşan devlet başkanları sırayla kürsüye çıkıp teşekkür konuşması yapmaktadır. Polonya Cumhurbaşkanı kürsüye çıktığında, tüm Avrupalı liderlerin önündeki konuşmasına doğrudan şu tarihi ve sarsıcı cümleyle başlar:

“Polonya elçisi geldi.”

***Ecdadımızın dokunmadığı, temas etmediği, iyilik etmediği, ne Almanya ne Fransa ne Brezilya ne İrlanda, ne İngiltere ne Polonya ve hatta ne ABD kaldı. Mazum coğrafyayı saymıyoruz bile zira hala onlarla yatıp onlarla kalk1ıyoruz. Sonra birileri çıkıp dün ki çocuk, fake kahraman için Türk’ün babası diyor. Sen beni bırak, baba kimdir yukarıdaki devletlere sor koçum! Al cevabı otur aşağıya.
Kaynak: Cem Murat

Admin Ali Süzen
Sosyal Medya

Admin Ali Süzen

1953 yılında Edirne'de doğdu. İstanbul Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi mezunu. 11 yılı lise müdürlüğü olmak üzere 25 yıl öğretmenlik yaptı ve 2001 yılında Milli Eğitim Bakanlığı'ndan emekli oldu. Üniversite yıllarından beri hobi olarak çeşitli yerel ve ulusal basında köşe yazarlığı yaptı. İlk kitabı olan 'BAŞARI HİKAYELERİ' 14 Haziran 2018'de yayımlandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanır. Yorum verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenin.